Bejelentés


Gay Christian A Keresztény Melegekért









Ha a linkre kattintotok, a lap alján található galériára ugorhattok, ahol a filmekkel kapcsolatos képeket  helyeztünk el. Kellemes böngészést, élményekben gazdag filmezést kívánunk! Wink                                      

Képek

Prayers for Bobby:

Tegnap este az utóbbi idők legszívszorítóbb film élményében volt részem. Nem vagyok az a könnyen elérzékenyülő fajta, de bevallom: megkönnyeztem...   A film címe: "Prayers for Bobby" - azaz Imák Bobbyért.
A tartalomból:
Sigourney Weaver-ről bizonyára mindenkinek az Alien sorozat jut eszébe.
Meglepő volt viszont látni a színésznőt egy lélektani drámában "bigott vallásos" családanyaként.. Mary Griffith (Sigourney Weaver) konzervatív keresztény elvek alapján neveli gyermekeit.  A családi idill megváltozik, amikor kiderül, a legkisebb fiú, Bobby (Ryan Kelley) homoszexuális. Mary szentül hiszi, hogy Isten ki tudja gyógyítani fiát ebből a "bűnből" , és mindent el is követ ennek érdekében. Bobbyt pszichiáterhez cipeli, önkéntesként részt kell vennie a gyülekezet életében, ráadásul lépten nyomon a Bibliából vett igehelyekkel "bátorítja" fiát a gyógyulás felé vezető úton.Eleinte Bobby engedelmesen együttműködik édesanyja kirohanásaiban, de végül szembesülnie kell vele: minden erőfeszítése ellenére továbbra is saját neméhez vonzódik.
Elköltözik otthonról, új életet kezd, és rátalál a szerelem is, de képtelen megbírkózni az egyház nyílt elutasításával, és azzal a ténnyel, hogy anyjának - akaratán kívül ugyan - de mégis fájdalmat okozott.  Számára úgy tűnik, nincs más megoldás, öngyilkosságot követ el.
Marynek szembe kell néznie a tragédiával, de képtelen belenyugodni a történtekbe. Elindul egy folyamat, amelyben felülvizsgálja eddigi szigorú hitvallását. Mivel nem kap kielégítő válaszokat saját egyházától, felkeresi a melegeket is elfogadó Metropolitan Community Church /MCC/ lelkipásztorát, és tagja lesz egy meleg gyermekek szüleit támogató közösségnek. Idővel a vonatkozó bibliai igehelyek is más megvilágításba kerülnek. Megtalálja Bobby titkos naplóját, és rá kell döbbenie, Isten azért "nem hallgatta meg imáit", mert Bobby születésétől fogva "más" volt, - ezt valahol legbelül mindig is tudta, de szándékosan nem vett róla tudomást..   A fájdalmas veszteség, és a lelkiismeretfurdalás teljesen összetöri.
Mary a meleg közösség szószólója és aktivistája lesz, a film végén pedig láthatunk egy rövid interjút a valódi Mary Griffithel, hiszen a történet megtörtént eseményeket dolgoz fel.

Kitűnő színészi alakítások, hiteles lélektani ábrázolás, torokszorító jelenetek.. Első ízben könyv formájában került nyilvánosságra, és Amerikában meleg tinédzserek ezrei adták szüleik kezébe a történetet.
Az első gondolatom nekem is az volt, hogy szívesen megnézetném a  szüleimmel és csak figyelném a reakciókat.
Sajnos egyenlőre magyarul nem elérhető, de meggyőződésem, hogy ezt a filmet minden érintett (és nem érintett) szülőnek látnia kellene!!
Egy meleg srác blogjából származik a következő idézet:
"Tudom, hogy nekünk, európaiaknak néha kicsit sok az amerikai kultúra. Jómagam is megmosolygom a filmekben a már eléggé elcsépelt anonim alkoholisták nagykörben leülünk-elmondjuk mióta iszunk, megtapsoljuk egymást dolgait, stb.. De lehet, hogy pont ez a pár nagykörben leülünk-megtapsoljuk egymást ember hiányzik valakinek ahhoz, hogy rájöjjön, se vele, se a fiával nincs az ég egy adta világon semmi baj."
Továbbfűztem magamban ezt a gondolatot, ill. álmodoztam kicsit, milyen nagy áldás lenne számunkra ha működne Magyarországon egy MCC -hez hasonló, meleg-barát teológiát gyakorló, az LMBT közösséget nyíltan elfogadó egyház. Ki tudja, lehet, hogy megvalósul egyszer, de addig is kellenek az ilyen filmek, hogy ha csak képletesen is, de a gyűlöletkeltő emberek, és a bigott vallási vezetők arcába mondhassuk: Nincsen velünk semmi baj!!

L.

Next year in Jerusalem:

A következő év Jeruzsálemben
Mielőtt a filmről írnék, szeretnék néhány információt megosztani veletek a különös cím választással kapcsolatban:
Jeruzsálem jelentése: „Béke Megalapozása / Város“. Ez a név, a város alapítása óta ellentmond a realitásnak, hiszen egy városért sem harcoltak ennyit. Éppen ezért a „béke“ nagyon szükséges ott. Fel vagyunk szólítva, hogy Jeruzsálem békéjéért imádkozzunk, éppen azért mert ez egy tűzfészek: „Könyörögjetek Jeruzsálem békességéért; legyenek boldogok a téged szeretők! Békesség legyen a te várfalaid között, csendesség a te palotáidban.“ (Zsolt.122,6-7)
Jeruzsálem virágzó idejének csúcspontját Dávid és Salamon alatt érte el, kereken 3.000 évvel ezelőtt. Azóta a zsidó kultúrának, hagyományainak és vallásának Jeruzsálem a szívügye. Jóllehet a város 17-szer lett szétrombolva, a zsidó népnek mégis mindig és mindenhol az emlékezetében maradt. A bibliai idők után is Jeruzsálem állandóan a vágyakozás tárgya maradt. A legfontosabb ünnepe a zsidóságnak a Passzah-ünnep volt és lesz minden évben e kívánsággal zárva: „A következő évben Jeruzsálemben!“ A házasságkötés napján is Jeuzsálemre gondolnak, amikor a ceremónia részeként a poharat széttörik. Ez a szimbolikus cselekedet Jeruzsálemben a Templom szétrombolására kell hogy emlékeztessen.

Most pedig magáról a történetről bővebben:
Manny, közel a 30. születésnapjához, még mindig a családi házban él. Szülői nyomás hatására házasodni készül a rabbi lányával, azonban egyre inkább növekszik benne a felismerés, hogy a saját neméhez vonzódik. Amikor egy családi összejövetelen feltűnik rég nem látott távoli unokatestvére - a szintén meleg Charlie, képtelen tovább színlelni.
Két azonos háttérrel rendelkező férfi talál egymásra, mégis különböző harcokat kell megvívniuk.
Amíg Manny hűségesen gyakorolja hitét, de szégyenli homoszexualitását, addig Charlie nyíltan vállalja másságát, azonban eltávolodott zsidó gyökereitől, és szégyenli származását meleg barátai előtt.
A két férfi kapcsolatának kibontakozásában nem csak egymáshoz, hanem Istenhez is közelebb kerülnek...

Amatőr film, amatőr szereplőkkel, mindenféle hollywoodi hatásvadászat nélkül, mégis (vagy talán pont ezért) egy őszinte, szerethető történetet mesél el!

L.

Ordinary Sinner:

Az Ordinary Sinner ( Egy hétköznapi bűnös ) c. filmet nem nevezném jónanak, vagy szórakoztatónak.Olyan érzésem volt, mint amikor leülök a tv elé, céltalanul váltogatom a csatornákat, majd leragadok az egyiknél, mert éppen elkezdődött egy film.. Nézem-nézem, nem köt le igazán, menet közben többször is legszívesebben elkapcsolnék, de   mégsem teszem..

Homoszexualitás, és vallás kapcsolata, ill. egy kisváros lakóinak mindennapi konfliktusai érdekes témaválasztásnak tűnik első hallásra, - ha nem rontanák el mindezt lassú folyású képsorokkal , és lapos színészi teljesítményekkel..
Azonban tartalmaz egy jelenetet, ami miatt - így utólag mégis azt mondom: érdemes volt " végigszenvedni".
Tartalom röviden:
Peterben (Brendan Hines) egy tragikus esemény után kétségek merülnek fel hitével, és Istennel kapcsolatban, ezért hátat fordít elhívásának, és otthagyja a szemináriumot. Egy vidéki kisvárosba költözik, ahol felveszi a kapcsolatot Pastor Ed-el (A. Martinez) - korábbi főiskolai mentorával.  A lelkipásztor megpróbálja őt vissza terelni az egyházhoz, de eredménytelenül. A békés kisvárosi élet gondtalanságában Peter azzal álltatja magát, semmi másra nem vágyik, mint hogy a "hétköznapi bűnös" emberek életét élje..
Rátalál a szerelem, egy fiatal lány, Rachel (Elizabeth Banks) személyében, és megújítja barátságát gyermekkori bajtársával, Alex-al (Kris Park) is.
Sok időt töltenek együtt, közöttük különös kapcsolat, egyfajta szerelmi háromszög alakul ki.
Amikor a városban egy fundamentalista keresztény csoport homofób kampányba kezd ( gyűlöletkeltő szórólapokat terjesztenek), Pastor Ed vakmerő lépésre szánja el magát. A vasárnapi istentisztelet alkalmával "comin out"-ol az egész gyülekezet előtt.
Ez a legmeghatóbb, legemlékezetesebb jelenet a filmben. (erre utaltam a föntiekben)  Érdekes megfigyelni az emberek reakcióit!
Külön érdekessége a dolognak, hogy Ed (igen jóképű :-) élettársa, Mike (P. Onorati) is ott ül a sorok között..
Amikor a lelkipásztor egy balesetnek álcázott gyilkosság áldozata lesz, megkezdődik a nyomozás a tettes után. Az eset arra ösztönzi Petert, hogy szembenézzen a múlttal, és újra gondolja hitét, megtalálja békességét  Istennel való kapcsolatában.
A film vége tartogat számunkra egy meglepő fordulatot, de mindez sajnos már nem képes feledtetni az unalmas perceket..

L.

The eyes of Tammy Faye (Tammy Faye szemei):

Tamara Faye LaValley 1942-ben született a Minnesota állambeli International Fallsban, pünkösdi keresztény prédikátorok gyermekeként. Már tizenévesen elkötelezte magát a keresztény hit mellett.
Első férjével, a disc jockey-ből prédikátorrá lett Jim Bakkerrel 1961-ben házasodtak össze, majd 1962-ben Észak-Karolinába költöztek, hogy ott alapozzák meg az akkoriban úttörőnek számító keresztény televíziózást. Amikor néhány évvel később Virginia államba költöztek, részt vettek Pat Robertson televíziós evangélista 700-as Klub című műsorának megalapításában. A műsor első házigazdája Jim Baker volt. Robertson keresztény tévécsatornája (Christian Broadcasting Network - CBN) számára gyermekeknek szóló bábműsort is készítettek, amely 1964-től kilenc éven át futott. Változatos programokban végzett munkájuk jelentősen hozzájárult a CBN sikereihez, azonban Pat Robertson szeretett (már akkor is) mindent egy kézben tartani, ezért lassan megvált Tammyéktól...
Személyes barátaik, Paul és Jan Crouch mellett ugyancsak alapító tagjai voltak a Trinity Broadcasting Networknek (TBN).  Amikor beindult a szekér, Crouch-ék szintén kiadták a Baker házaspár útját.. Azóta a TBN a világ egyik legdinamikusabban fejlődő keresztény műsorszolgáltatója lett, 4 tematikus csatornája ( TBN Europe, Church Channel, Smile of a Child és a JSTV ) Magyarországon is szabadon fogható műholdon keresztül. Technikai paramétereket itt találtok! Felhívnám figyelmeteket, hogy szintén ugyanezen a műholdon egyéb keresztény csatornák is szabadon foghatóak, pl.: God Tv, Daystar, Inspirationnal, KICC tv, LoveWorld, The World Network, Heaven Tv, TCT, EWTN UK, 3ABN Network, Angel tv, Noursat, RIT tv, stb.. Mivel rendelkezem ezekkel a tv csatornákkal, egy megjegyzést még hozzátennék: a programok széles skálán mozognak, a fundamentalista karizmatikus tanításoktól kezdve a modern dicsőítő és gospel koncerteken át adventista és katolikus misékig minden megtalálható. Kevés anyagi beruházással jár (antenna+beltéri egység), és nincs havidíj, persze csak angol nyelvtudással rendelkezőknek éri meg. /
Tammy és Jim a 70-es évek közepén hozták létre a PTL Klub című keresztény tévéműsort, melynek neve több jelentéssel is bír: PTL, azaz Praise the Lord (Dicsérd az Urat), illetve People That Love (Emberek, akik szeretnek). Később egy paródiában Preachers Taking Loot -ra , azaz Fosztogató prédikátorok -ra keresztelték át a műsor címét - utalva ezzel a tömérdek mennyiségű pénzre, ami az évek során az adományokból befolyt...
Műsoraikban Jim Bakker prédikált, míg Tammy inkább interjúkat készített, és szívesen énekelt.
Fénykorában a műsor közel száz kábelcsatornán futott, mintegy 12 milliós átlagnézettséggel. Ez hozzásegítette Bakkeréket, hogy megalapítsák saját tévécsatornájukat, a The PTL Television Network néven. Sikerük jelentős mértékben annak is köszönhető, hogy már az elején úgy döntöttek: minden felekezetet megszólítanak, és származásra, hitre, szexuális orientációra vagy bűnözői múltra való tekintet nélkül mindenki felé nyitottak.
A kor tévés evangélistáitól markánsan megkülönböztette Tammyt, hogy sokkal toleránsabban fordult a homoszexuálisok felé, és műsoraiban szívesen szólaltatott meg AIDS-ben szenvedő embereket akkor, amikor ez a betegség még alig volt ismert. A dokumentumfilmben láthattok egy jelenetet, amikor Tammy egy homoszexuális AIDS beteggel folytatott interjú után a kamerához fordul, és könnyes szemekkel a következőket mondja:
" Végtelenül szomorú, hogy mi keresztények, akik a "föld sója" vagyunk, és akiknek küldetésünk, hogy szeretettel forduljuk embertársaink felé, annyira félünk egy AIDS betegtől, hogy képtelenek vagyunk segítő kezet és támogatást nyújtani."  Mel White így kommentálta az esetet: "Tammy Faye megtette, amikor senki más nem tette volna meg" A bizalom kölcsönös volt: Tammy nagy népszerűségnek örvendett a meleg közösségben, sőt, a transzvesztiták körében is, extravagáns sminkelési és öltözködési szokásainak köszönhetően. Hatalmas műszempillái egy idő után a "védjegyévé" váltak - erre utal a film címe is!  Külön érdekesség, hogy a narrátor szerepét nem más, mint a világhírű transzvesztita, RuPaul tölti be! 
Bakkerék keze alatt a PTL-birodalom hatalmasra nőtt - ezzel párhuzamosan a média egyre szívesebben foglalkozott velük. Elsősorban hivalkodó életmódjuk, a külsőségek és a pompa szeretete adta a bulvársajtó kedvenc témáit.  Mel White erre így reagált:  "Jól éltek, ez tény! DE nem éltek jobban, mint Pat Robertson, vagy Jerry Falwell, tudom jól, hiszen az ő otthonukban is jártam."
A nyolcvanas évek elejére a Bakker házaspár létrehozta a Heritage USA-t Fort Millben, amely az Egyesült Államok harmadik legnépszerűbb élményparkja lett a floridai Walt Disney World és a kaliforniai Disneyland mögött, valamint egy olyan műholdrendszert, amely Amerika-szerte huszonnégy órában szórta műsoraikat. A Heritage USA fénykorában évente 6 millió látogatót vonzott, és 2000 embert foglalkoztatott. A tévéműsorok nézőitől érkező adományok becslések szerint meghaladták a heti 1 millió dollárt. Az összeg az élménypark bővítését, valamint a tévéműsorok készítését szolgálta, de bőven jutott belőle Bakkerék személyes kiadásaira is.
A bukás akkor jött el, amikor 1987 márciusában Jim Bakker lemondani kényszerült a PTL vezetéséről. Kiderült ugyanis, hogy korábban több százezer dollárt fizettek ki hallgatási pénzként korábbi titkárnőjének, Jessica Hahnnak, aki szexuális erőszakkal vádolta Bakkert. A nemrég elhunyt Jerry Falwell, akit szintén a keresztény televíziózás úttörői közé számítanak, a botrány nyomán segítséget ajánlott fel Bakkéknek, de amikor átvette a vezetést hátba támadta őket: sikkasztónak, szexuálisan eltévelyedettnek nevezte őket, sőt "lebuzizta" Bakkert, aki szerinte „az egyház kétezer éves történelme során a legnagyobb fekély és daganat a kereszténység arcán”. Tammy többször próbálta felvenni a kapcsolatot Falwellel, hogy magyarázatot adjon gusztustalan tettére, de minden alkalommal visszautasították.
A PTL körüli pénzügyi bonyodalmak további botrányokhoz vezettek. Számos szabálytalanság mellett fény derült arra, hogy Bakker, aki egymaga hozott meg minden pénzügyi döntést, kettős könyvelést vezetett a szabálytalanságok leplezésére. A Charlotte Observer című helyi lap riporterei mindennek utánajártak, és nyilvánosságra hozták a csalások sorozatát. Az élménypark végül bezárt (az ingatlant Morris Cerullo San Diegó-i evangélista és egy malaysiai befektetőcsoport vásárolta meg), Bakker pedig csalásért, adócsalásért és zsarolásért került bíróság elé. A szövetségi bíróság végül 1989-ben csalásért és csalásra való szövetkezésért 45 év börtönbüntetésre ítélte, amit később 18 évre mérsékeltek. Felesége, Tammy 1992-ben, 31 évnyi házasság után elvált tőle.
Bakker végül alig öt év után, 1993-ban jó magaviseletért szabadult. Billy Graham és fia, akik a börtönben is többször meglátogatták, házat vettek neki, és egy autóval is megajándékozták. Bakker 2003-ban második feleségével közösen kezdte a New Jim Bakker Show-t. Nyilvános bűnbánatot tartva I Was Wrong (Tévedtem) című könyvében bevallotta: a börtönben olvasta el először módszeresen, elejétől végéig a Bibliát, addig rendszertelenül olvasott, kiragadott részletekre alapozta tanításait.
    Tammy Faye, válásuk után hozzáment Roe Messnerhez, a Heritage USA egyik korábbi befektetőjéhez. Sikeresen visszatért a képernyőre is: 1996-ban egy ismert homoszexuális színésszel, Jim Bullock-kal tévéműsort vezetett. A dokumentumfilmben láthattok bejátszásokat közös műsorukból, és egy interjút Jim Bullockal. Újra megjelentek könyvei és lemezei is, ám miután a kilencvenes évek végén végbélrákot diagnosztizáltak nála, visszavonult a tévészerepléstől. Betegségét sikeresen kezelték, néhány év múlva azonban ismét visszaesett, ezúttal a tüdejét támadta meg a rák. Az évek során rendszeresen szerepelt a CNN tévécsatornán Larry King talk-show-jában, ahol elmesélte, hogyan küzd a vissza-visszatérő betegség ellen, amely végül 2007-ben legyőzte: májusban honlapján jelentette be, hogy orvosai lemondtak a további gyógykezelésről, és arra kérte barátait és tisztelőit, hogy imádkozzanak érte. Egy nappal halála előtt jelent meg utoljára a Larry King show-ban, alig harminc kilóra soványodva, ahol elmondta: már nem tud enni, de nincs kétségbeesve: „Mivel szeretem az Urat, arra készülök, hogy egyenesen a mennybe fogok kerülni. Őszintén remélem, hogy ott találkozunk” - üzente hűséges nézőinek. Humorát is megőrizte: amikor King megkérdezte tőle, hogy miről szeretné, ha az emberek emlékeznének rá, azt válaszolta: „a szempilláimról”. Július 20-án, otthonában érte a halál. Két gyermeke mellett a volt férje, Jim Bakker is meghatottan búcsúzott Tammytől. Halála előtt Tammy nyilvánosan is megköszönte a meleg közösségnek, hogy a bukás utáni mélypont idején, amikor mindenki elfordult tőle, szeretettel és elfogadással vették körül.

( A dokumentumfilm a betegsége előtti évekig követi nyomon Tammy életét.  Rengeteg érdekességet pl: archive felvételeket a PTL adásaiból, a fent említett Aids beteggel készített interjúját, dalait, RuPaul beszélgetős Show-jában való megjelenését, és a Larry King interjúkat megnézhetitek a YouTube video megosztó portálon! )
/forrás: wikipédia, tammyfaye.com, hetek/

L.

Be like others   /Légy olyan, mint a többiek/:

Egy 2008-ban készült dokumentumfilm az iráni transzexuálisok életéről Tanaz Eshaghian rendezésében.
Az egész világon (Taiföld után) Iránban végzik a legtöbb nemátalakító műtétet. Muzulmán ország lévén, ez mindenképpen figyelemreméltó!
Habár a homoszexuálitásért az Iszlám szerint a mai napig halál bűntetés jár, a nemátalakító műtéteket engedélyezik, sőt a kormány állja a beavatkozás költségeinek felét!
A rendezőnő felkereste Dr. Bahram rendelőjét, aki már túl van több száz sikeres operáción. Rengeteg időt töltött a váróteremben, így lehetősége volt beszélgetni a páciensekkel és családtagjaikkal. Többek között interjút készített egy műtétre váró sráccal, akit a saját apja patkányméreggel akart megölni, amikor kiderült, hogy transzexuális...
Eshaghian arra a következtetésre jutott, hogy a férfivá operált nők általában elégedettek az eredménnyel, és sikeresen boldogulnak új identitásukkal. A nővé váló férfiak esetében már bonyolultabb a helyzet. Az operáció előtt, csak a helyi önkormányzat engedélyével járhatnak női ruhában, és még így is folyamatos inzultálásoknak vannak kitéve a hatóságok által - "Iszlámhoz méltatlan viselkedésükért".
A műtét után új születési anyakönyvi kivonatot kapnak, és onnantól kezdve kötelesek betartani az Iszlám nőkre vonatkozó szigorú szabályait. Ez rengeteg korlátozottsággal jár!
Több transzexuálist is megkértek, fejtsék ki véleményüket a homoszexuálitással kapcsolatban. Megdöbbentő válaszok születtek. A tolerancia legkisebb jelét sem mutatták a melegek és leszbikusok felé, ugyanazokat a homofób érveket hozták fel, amivel mi is nap mint nap találkozunk.. (természetellenes, erkölcstelen, Istennek nem tetsző, stb..., - "és különben is, ha valaki férfi, és annak is érzi magát, miért keres alternatív szexuális kielégülést?") 
Tanaz Eshaghian-tól származik a következő ídézet, ami egy amerikai LGBT magazinnak adott interjúban jelent meg: "Mivel a muzulmán világban óriási szégyent (és veszélyt!) jelent homoszexuálisnak lenni, ez lehet a mozgatórugója a rengeteg nemátalakító műtétnek. Transzexuálisként még mindig sokkal kevesebb zaklatásnak vannak kitéve, mint homoszexuálisként."
A film készítése során találkozott egy fiatalemberrel, aki úgy döntött, szeretne meleg férfiként teljes életet élni, és nem vállalja a nemátalakító műtétet. A rendezőnő minden követ megmozgat, hogy segítsen ennek a fiatalembernek elhagyni Iránt..

Keresztény mentalitással nézve ezt a dokumentumfilmet, elég fura érzéseket váltott ki belőlem. Az egyneműek közötti kapcsolat büntetendő, mert erkölcstelen, de ugyanakkor ha egy iráni nő meddő, - azaz nem képes újszülöttet világra hozni, - akkor akár óránként is köthet (más-más férfival) "temporary islamic marriage contract"-ot, azaz "ideiglenes iszlám házassági szerződést". A prostituáltak használják ezt a módszert kuncsaftjaikkal, így legálisan űzhetik a tevékenységet, "hogy minden az Iszlám rend szerint történjen.."  Hogy is van ez akkor az erkölccsel?? 
/megjegyzem: tisztában vagyok vele, hogy ez egy teljesen más kultúra, és NEM ítélkezni akarok más vallások szokásai fölött, csupán elgondolkodtam../

L.

For the Bible tells me so.. / Mert a Biblia így mondja.. / Két ember szerelme lehet "utálatosság"? Lehetséges, hogy a szakadék, mely a melegek és a kereszténység között tátong, túl nagy ahhoz, hogy áthidaljuk? A Biblia szolgálhat ürügyként gyűlöletkeltésre? Öt "nagyon normális, nagyon keresztény, és nagyon amerikai" család példáján keresztül bepillantást nyerünk, hogyan dolgozzák fel különböző keresztény háttérrel rendelkező szülők, amikor gyermekükről kiderül, hogy homoszexuális. - Megismerkedhetünk, Gene Robinsonnal, és családjával, akit a New Hampshire-i episzkopális (anglikán) egyházmegye püspökévé választottak. Személyében először került egy nyíltan meleg lelkész ilyen magas posztra. Beiktatását történelmi lépésként értékelte az LGBT közösség... - Kiderül, hogyan dolgozzák fel konzervatív vallási háttérrel rendelkező afro-amerikai szülők, amikor lányuk bejelenti: leszbikus... - Egy négy gyermekes lelkipásztor legkisebb fia felismeri, hogy meleg. Milyen út vezetett a szülők számára az első döbbenettől, a tagadáson át egy teljes körű szemléletváltásig? A filmből megtudhatjuk.. - Katolikus gyökerekkel rendelkező leszbikus lány, közszereplő politikus apával:a helyzet itt sem egyszerű, de a család összetartása és a szeretet minden akadályt képes leküzdeni... - Mit tehet egy anya, ha már a tragédia bekövetkezett? Mary Lou Wallner-ről már olvashattatok a "Mit mond a Biblia?" című menüpont alatt, hiszen Mel White említést tesz róla művében. Mary Lou képtelen volt elfogadni lánya, Anna `másságát`. Sajnos egy tragédiának kellett bekövetkeznie ahhoz, hogy megváltoztassa álláspontját. Mary Lou manapság a Soulforce legodaszántabb önkéntese... Végül elkísérhetjük az amerikai meleg jogi aktivistákat egy tüntetésre.

Welcome to Paradise  / Üdvözlünk Paradise-ban /:

A következő filmmel picit elfogult vagyok, mert nagy kedvencem! :)
Élvezetes családi mozi egy lelkipásztorról, és annak fiáról, akik egy nagyvárosi gyülekezetben való szolgálat után egy pici vidéki községbe kerülnek (a község neve Paradise).  
A főszereplő lelkésznőt azért száműzik erre az "Isten háta mögötti" településre, mert a közvetlensége, és a hagyományoktól eltérő igehírdetési módszerei "kiverik a biztosítékot" az egyház vezetőinél.

Érkezése felbolygatja az ott élők nyugalmát, sokan nem örültek annak, hogy egy nő néz vissza rájuk a szószékről. (Különösen az a férfi nem, aki a korábbi lelkipásztor halála után magának szánta a megüresedett posztot.)
Debbie nem tudja megtagadni magát, most is a szeretet és a tolerancia jegyében munkálkodik, és alaposan megreformálja a gyülekezeti alkalmakat. Ebben társa talál többek között egy hajléktalan fekete férfiban, akit fantasztikus énekhanggal áldott meg az Úr.
A következő tanmese hangzik el válaszul a gyülekezet rosszallására, amiért a lelkipásztornő beengedte a hajléktalanokat a templomba:  /a fórumon már olvashattátok a "gondolat indító" topicban/

„Volt egyszer egy öreg fekete bácsi, akit élete során számtalanszor visszautasítottak és bántalmaztak a bőre színe miatt. Egyszer, amint az utcán sétálgatott, hirtelen mennyei muzsikát halott, a zene teljesen megbabonázta. Elindult a hangok irányába. Így jutott el egy óriási templom bejáratához. Szépen lassan, halkan kinyitotta az ajtaját, besurrant és lekuporodott a hátsó sorban. A kizárólag fehér emberekből álló gyülekezet tagjai döbbenten néztek a "néger" betolakodóra. Abban a pillanatban egy nagydarab öltönyös férfi termett mellette, és felszólította, hogy hagyja el a helységet. Szegény öregember hiába magyarázkodott, hogy ő nem akar zavarni senkit, csak csöndben meghuzná magát az egyik sarokban, és imádkozna szeretett Istenéhez.  Távoznia kellett.
A templom előtt összeroskadt, könnye is kicsordult fájdalmában. Már megint elutasították. Isten házában sem érezhette magát egyenrangúnak a többiekkel.
Ekkor egy gyengéd kéz vállon ragadta, ő felnézett a férfira, Jézus ragyogó arca tekintett le rá. Szelíden csak ennyit mondott az öregembernek : „ Ne szomorkodjál miattuk gyermekem! Én már évek óta próbálok bejutni ebbe a gyülekezetbe!”...

Egy sajnálatos baleset folytán - az egyik hajléktalan hibájából - leég a gyülekezet temploma. A bajt tovább tetőzi, hogy a biztosító sem fizet a kár után, mert valaki elsikkasztotta a pénzt..,
Amikor mindenki úgy gondolja, ennél rosszabb már nem jöhet, az egyház vezetőségének elnöke közli Debbievel, hogy a központ nem támogatja egy új templom megépítését. A települést csatlakoztatják a legközelebbi nagyvároshoz, és ezen túl oda kell járniuk a híveknek istentiszteletre.
A lelkésznő nem adja fel: a gyülekezetnek adományoztak egy lerobbant állapotban lévő épületet (valójában egy farm közepén álló hatalmas pajtát). Fogadást köt az egyház küldöttjével: ha vasárnapra egy minden igényt kielégítő templomot varázsolnak a pajtából, akkor engedélyezik a további működést.

A település lakói a hajléktalanokkal, és a kinézett, száműzött emberekkel karöltve, egy emberként fognak össze, a templom újjáépítésben.
Számunkra talán az egyik legmeghatóbb jelenet a filmben, amikor az egyetlen nyíltan meleg lakos ( egy nem túl erős fizikummal megáldott férfi ) felajánlja segítségét, és ahelyett, hogy elutasították volna, találtak neki is testhezálló feladatot: a templom függönyeinek megvarrása, dekorációk készítése ( na igen, fene azt a híres jó ízlésünket!! ...
Laughing
Amellett, hogy szórakoztató, a filmben több fontos üzenet is elhangzik, ( a másság elfogadása, egymás tiszteletben tartása, az egyházon belüli megújulás fontossága stb… ).

Szívből tudom ajánlani mindenkinek!!

L.

Jihad for love  /Szent háború a szeretetért/:

A jihad (magyar nyelvben dzsihád) egy iszlám vallási kifejezés, ami az Isten útján való küzdelmet, törekvést jelenti. A muszlim jogtudósok többsége a fogalom „Allah útján való küzdelem” jelentését hangsúlyozzák a nem iszlám világban „szent háború”-ként meggyökeresedett jelentéstartalommal szemben.

A mohamedánok számára a dzsihád nem pusztán a külső ellenséggel folytatott fegyveres küzdelem, hanem "saját hibáinkkal, negatív tulajdonságainkkal szemben vívott harc is, amelynek célja énünk morális megtisztítása egy jobb muszlim élet reményében."
A dzsihád más értelemben jelentheti a hit védelmét, a „szent háborút” is. Annak ellenére, hogy a dzsihád alapvetően nem agresszív hadviselést jelent, ezt az értelmezést tették magukévá a korai szélsőségesek, például a háridzsiták vagy a 20-21. századi dzsihádszervezetek is.

A dzsihád szélesebb, morális értelemben egy közösség fejlesztésére is irányulhat, lehet egy elnyomó hatalommal szemben fellépő, a társadalmi felemelkedést célzó intellektuális harc eszköze is.
Valószínűleg innen ered a dokumentumfilm címválasztása, bár kétség kívül fricskát ad a korábbi jelentéstartalmaknak, hiszen pont a homoszexualitás elfogadtatásáért való küzdelmet/harcot jelenti egy olyan társadalmi és vallási közegben, ahol a homoszexualitás felvállalása komoly veszéllyekkel járhat.

Az iszlám, Allah elleni lázadásnak tekinti a homoszexualitást, amely "sérti a világ rendjét és egyben a rossz, az anarchia forrása lehet". Az iszlám törvények csak a homoszexuális cselekményeket ítélik el és nem beszélnek homoszexualitásról, hiszen a férfinek be kell töltenie a társadalmilag rá kirótt szerepet, tehát gyereket kell nemzenie.
A mohamedán vallás szent könyve a Korán (a Bibliához hasonlóan) egyáltalán nem beszél a homoszexuális orientációról, sem pedig meleg párkapcsolatokról.
Az egyetlen történet, amelyben említést tesz homoszexuális viselkedésformára, az Szodoma és Gomorra története. (megegyezik a Bibliában olvasott történettel)

" Isten a mindent jelenti nekem. Ő belőle merítem az erőmet. Ő az életem központi része. Muszlim vagyok. Imam vagyok. Meleg vagyok."
Ezekkel a mondatokkal kezdődik a dokumentumfilm, amely a muzulmán vallású melegek és leszbikusok küzdelmeit mutatja be.
/ Az arab eredetű imam szó jelentése „vezető”. A mecsetekben imát vezető, vallásos tekintetben tapasztalt muszlimot jelöli a kifejezés, de emellett jeles személyiségek tiszteleti címe is lehet: imamnak nevezték a kalifákat és a kiemelkedő, jeles vallástudósokat is! /

A gyönyörű helyeken játszódó és feltűnően szépen, művészien filmrevitt alkotás készítői ellátogattak a világ legnagyobb muszlim lakosságával rendelkező országaiba. (Dél Afrika, Egyiptom, Török o., Irán, India...)
Interjút készítettek több meleg és leszbikus fiatallal. Voltak azonban olyanok is, akik nem merték az arcukat vállalni, mert - bár ők biztonságban voltak (egy másik országban menekült státuszt kaptak ) féltették a családjukat.

Nagyon sok megdöbbentő személyes tanubizonyság elhangzik a filmben, én csupán kiemelnék 1-2 érdekes történetet:

Egy dél afrikai srác például elmeséli, hogy már 5 évesen felismerte, hogy "más mint a többiek",
16 évesen tudatosult benne, hogy pontosan ez mit is jelent, és nagyjából ebben az időszakban kezdte el tanulmányozni a Koránt. Szembe találta magát a vonatkozó versekkel, és elhatározta, hogy meg fog változni. Innentől kezdve a Ramadán mellett minden évben tartott egy 80 (!) napos böjtöt.
("Ramadán" az arab eredetű „ramida” szóból származik, amely szárazságot, hőséget jelent. Ramadán hónapban arra emlékeznek, hogy Allah kinyilatkoztatta Mohamednek akaratát. A hagyomány szerint 610-ben e hónap 27. napján adta Allah a Koránt az égből Mohamed prófétának, aki a Híra hegyére vonult vissza elmélkedni és böjtölni. Az iszlám hit szerint ilyenkor a pokol kapui zárva, a démonok leláncolva vannak, így e hónap a nélkülözések ellenére a béke és a szellemi megtisztulás időszaka. A hívőknek 30 napos böjtöt kell tartaniuk, amitől a test és a lélek megtisztulását várják.)
Tehát egy évben összesen 110 napot töltött böjtöléssel, miközben kitartóan imádkozott azért, hogy Isten vegye el a férfiak íránti vonzalmát. Megnősült, a házasságából gyerekek is születtek, majd amikor elveszítette a legjobb barátját - akivel testi kontaktusa ugyan nem volt, de szerelmes volt belé - előbújt a felesége és a gyerekkei előtt.  Később nagyobb lépésre szánta el magát: nyílvánossan is coming out-olt, és azóta aktivistaként járja az országot.  Muszlim vezetőkkel találkozik, hogy beszéljenek a homoszexualitás és az iszlám viszonyáról, és előadásokat is tart a témában.
A film készítői elkísérik őt az egyik ilyen nagy tekintélyű iszlám vezetőhöz.

Érdekes volt számomra egy muszlim srác szájából hallani pontosan ugyanazokat az érveket, amelyek mellett, mi keresztény melegek is kiállunk.
A srác elmagyarázta a vezetőnek, hogy a szodomai történet egyáltalán nem említ olyan melegeket, akik párkapcsolatban éltek volna. Az ott történteket csoportosan elkövetett erőszaknak nevezzük, és nem lehet összehasonlítani azzal a szeretet közösséggel, amiben két férfi vagy két nő élhet.
A válasz elutasító volt:
- "Kiforgatod Isten szavát úgy, hogy az a te érdekeidet szolgálja! Ha meghalsz, senki nem fogja vállalni, hogy levezesse a temetési ceremóniát, mert egy homoszexuálist nem lehet muszlim földbe temetni."

Egy rádióbeszélgetés alkalmával, ahol meghívott vendég volt, az egyik betelefonáló így nyilatkozott: "A homoszexualitás bűn! Vissza kellene állítani a halálbűntetést, és  mindegyiket halálra kellene kövezni!"

Egy egyiptomi fiú elbeszéléséből megtudjuk, hogy homoszexualitása miatt letartóztatták, kihallgatói brutálisan megverték, és közben arra kényszerítették, hogy hangosan ordibálja: "Mocskos buzi vagyok".
Egy évet töltött előzetesben. ezalatt az idő alatt többször is megerőszakolták. A tárgyaláson 3 év börtönbűntetésre ítélték. Szerencsére meg tudott szökni, elhagyta Egyiptomot és Franciaországban menekült státuszt kapott.
A rengeteg szenvedés, és nélkülözés után is így nyilatkozott:
"Tudom, hogy mindennek oka van, ami velem történik. Azt is tudom, és érzem, hogy Isten mindig velem van, mellettem áll. Ebben soha nem kételkedtem."

Egy iráni fiú elbeszéléséből megtudjuk, hogy az édesapja az Irán-Iraki háborúban szolgált, és hősi halált halt.
2004-ben, őt és társait letartóztatták egy melegek által látogatott szórakozóhelyen. A kihallgatáson azt mondták neki, hogy homoszexualitásával szégyent hoz apja nevére. Büntetésül 100 korbácsütést kapott.
Törökországba menekült, mert tudta, hogy ha Iránban marad, továbbra is üldöztetésnek lesz kitéve. Többi hasonló sorsú társával próbálnak beilleszkedni, és egy új életet megalapozni, miközben szeretteiket maguk mögött hagyták, és csak reménykedni tudnak a viszontlátásban...

Egy törökországi leszbikus pár mindennapjaiba is betekinthetünk. Együtt imádkozás, látogató a mamánál, a leszbikusság és a mohamedán vallás összeférhetősége, kutatás régi feljegyzésekben, majd a végső konklúzió...

A film végén szó esik egy indiai ünnepről, amit "the festival of lights"-nak azaz a fények fesztiváljánal neveznek.
Shah Hussain (1538 - 1599) egy pakisztáni költő volt, aki beleszeretett egy hindu fiúba Madhu Lal-ba. A köztük lévő törhetetlen, halálukig tartó szerelmet dicsőítik ezen az ünnepen. Hussein gyönyörű szerelmes versei a mai napig fenmaradtak.  
Más szóval, Indiának van két "meleg szentje", amihez egy hatalmas tömegeket megmozgató rendezvény sorozat kapcsolódik. Ebbe az ünneplésbe is bepillanthatunk a film végén!

Megrázó történetek, hiteles tanúbizonyságok, gyönyörű képsorok! Talán vannak, akik csodálkoznak rajta, hogy egy keresztény-meleg honlapra miért kerülnek fel más vallások és a homoszexualitás kapcsolatát boncolgató filmek ajánlói.
Nem szeretnék magyarázkodni! Látni, hallani kell ezeket a történeteket, és szerintem minden fenntartásunk szerte foszlik!

L.


Képek

 



Képgaléria






Ingyenes honlapkészítő
Profi, üzleti honlapkészítő
Hirdetés   10
Végre értem amit angolul mondanak nekem, és megértik amit mondok.

KÖSZÖNÖM NOÉMI!